Flaga - Unia Europejska

E-commerce & Retail

Analiza potencjału sprzedaży i skuteczności promocji

Business case

Chcąc podążać w duchu idei data-driven decision making, największy producent żywności w Europie Środkowo-Wschodniej, zgłosił się do nas z prośbą o zaawansowaną analitykę danych sprzedażowych i działań marketingowych.

Zespoł TIDK przeanalizował pozyskane dane geograficzne (POI), dane sprzedażowe oraz informacje dot. charakterystyki sklepów. Opracowany model segmentacji, pozwala lepiej namierzyć punkty, w których potencjał sprzedaży jest wyższy i automatycznie generuje insighty od handlowów, by precyzyjnie wskazać kierunek ich działań.

W ramach tego projektu przygotowano również analizę różnych typów działań matketingowych i ich skuteczność w wymiarze kategorii produktów oraz w któtkiej i długiej perspektywie wartości sprzedaży.

Rozwiązanie:

  • Model segmentacji punktów sprzedażowych z uwzględnieniem danych geograficznych,
  • Integracja danych ze sprzedaży z informacjami dot. zrealizowanych kampanii lub innych działań marketingowych,
  • Opracowanie dashboardów z wizualizacją KPIów oraz oceną działań marketingowych w dłuższej i krótszej perspektywie

Efekt:

  • Optymalizacja wewnętrznych procesów S&OP oraz działań marketingowych,
  • Lepsza współpraca z klientami,
  • Przygotowywanie bardziej dopasowanych ofert handlowych.

Business Case

Pobierz opis

Podcast

PODCAST Łukasza Grali

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Uzupełnij dane poniżej, skontaktujemy się z Tobą najbszybciej, jak to możliwe.


Partnerstwa

tidk logo

Bałtycka 6
61-013 Poznań