Flaga - Unia Europejska
Wróć
02.02.2023

AI rozumie Twojego klienta

Personalizacja

AI rozumie Twojego klienta

Wraz z rozpowszechnieniem Internetu oraz cyfrowych kanałów komunikacji, sprzedaży i obsługi, wzrosła także dynamika rynku, który musiał dostosować się do ewolucji oczekiwań konsumentów. Obecnie klienci są przyzwyczajeni do personalizacji na wszystkich płaszczyznach. Wyzwanie przed jakim stoją firmy, to przede wszystkim dobrze poznać i odpowiedzieć na potrzeby swoich odbiorców.

Co zatem zrobić, żeby klient poczuł, że go rozumiemy? Przede wszystkim oferty i reklamy powinny być dostosowane do jego oczekiwań, tak aby spośród wielu dostępnych możliwości wybrać takie, które trafią w potrzeby konsumenta. W przeciwnym razie klient może odnieść wrażenie, że nasza oferta nie jest dla niego odpowiednia. Takie odczucia mogą mieć długofalowe i trudno odwracalne skutki. Konsumenci mają także swoje preferencje odnośnie form komunikacji. Jedni korzystają często z social mediów, inni preferują kontakt mailowy lub poprzez sms.


Odpowiedzią na te wyzwania są nowe technologie, które dają nam dotąd nieosiągalne możliwości poznania klientów oraz zautomatyzowania wielu czynności. Obecnie możemy śledzić nie tylko historię sprzedaży czy dane z programów lojalnościowych, ale także aktywność w Internecie. Aby zrozumieć zależności i odkryć szczegóły potrzeby naszych odbiorców, musimy połączyć wszystkie dostępne nam dane w jednej platformie. Kolejny krok to wykorzystanie sztucznej inteligencji. Głównie po to, by stworzyć profile klientów. Dzięki nim określimy ryzyko odejścia, zoptymalizujemy ofertę czy opracujemy nowy, lepiej dopasowany produkt. AI to również cenne rekomendacje: który przekaz marketingowy przyniesie najlepszy ROI, a który zwiększy zaangażowanie klienta? Przy odpowiednim połączeniu komponentów, uzyskujemy płynny i zautomatyzowany przepływ informacji na wielu płaszczyznach, w którym dane przekuwane są na realne działania.


Projekty związane z wydobywaniem wiedzy z danych w nowoczesnym marketingu i S&OP (zaraz obok tworzenia strategii data-driven) były w 2020 roku najczęściej realizowanymi przez TIDK wdrożeniami. Biorąc pod uwagę prognozę Gartnera mówiącą, że do 2025 roku aż 95% interakcji z klientem odbywać się będzie poprzez kanały wsparte technologiami opartymi na sztucznej inteligencji, jest to nieunikniony kierunek rozwoju dla wszystkich innowacyjnych organizacji.

 

Jesteś ciekawy jakie korzyści może przynieść to podejście w Twojej firmie? Umów się z nami na krótkie spotkanie.

Partnerstwa

tidk logo

Bałtycka 6
61-013 Poznań